16 Ağustos 2010

Unutulmaz Stajım...

Geçen hafta çalışarak kazandığım ilk paramı aldım. Aslında ilk sayılmaz. Birbirinden alakasız bir çok iş yaparak para kazanmışlığım var ama kendi işimi - en azından yapmak istediğim iş şimdilik- yaparak kazandığım ilk paraydı. Garip bir duygu. Öğrencilik hayatı elbette ki en güzel hayat. Ekmek elden su gölden daha ne olsun ama çalışmak kendimi biraz daha özgür hissettirdi bana. Eve döndüğümde hala 'ay ben para mı kazandım şimdi' şaşkınlığı vardı üzerimde. Biraz da bir burukluk. Herhalde stajın bittiğini daha yeni idrak ettiğimdendir. O nasıl güzel bir stajdı öyle ya ( :) ).

Bu yaz bir staj yapayım istedim. Bankacılığı da bir göreyim, eğer akademik kariyer yapma şansını elde edemezsem banka sektörüne kaymak mantıklı mı bir bakayım dedim. Bu yüzden de nisan ayı gelince Finansbank'a başvurdum. Önce sınava girmeye hak kazandınız maili geldi. Gidip sınava girdim. Sınav benim gerizekalı olup olmadığımı ölçtü resmen. O kadar zeka sorusu bana bu izlenimi de vermiş olabilir. Aslında harbiden bankacı olunur mu onu gösteriyordur sınav ama ben sınavdan çıkınca 'ay resmen aptalım' dediydim. Sınav 50 soru 50 dk gibi bir şeydi yanlış hatırlamıyorsam. Ve ben yetiştiremediğimden geri döneceklerinden pek ümitli değildim. Lakin beni şaşırtılar. Hafızam beni yanıltmıyorsa Melek, Can ve Emrah'la hayatımda oynadığım en eğlenceli okeyinden önce yediğimiz yemek sırasında aramışlardı. Telefondaki bayan -sonradan onun Aynur olduğunu öğrendim - saat 9'da İkitelli şubesine çağırıyordu iş görüşmesine. Uygun muydu ? Evet dedim ama ikitelli şubesi neredeydi ve ben oraya nasıl gidecektim en ufak fikrim yoktu. Ama Allahtan Melek yine hızır gibi yanımdaydı ve adının hakkını vererek yolu tarif etmekle kalmadı, nasıl gidiceğimizi bulup benimle bile geldi. 


Sabah 9'da oradaydım Melek'le beraber. Şube müdürü Ethem Bey içeride beni epey bilgilendirdi. Konuşmayı seven bir adama banka olayını da çok bilmiyorum derseniz o da size bankanın adının nerden geldiğinden başlar ve günümüze gelene kadar bir saatinizi yer. Böyle konuştuğuma bakmayın o konuşma olmasaydı niçin hala orada staj yapacağımı tam anlayabilmiş olmazdım. İlk kötü haber stajı o şubede yapacak olmamdı. Ben evime daha yakın olur diye seviniyordum ama beni 3 araçla gidebileceğim bir dağ başına vermişlerdi - iyi ki de vermişler- . Nasıl gidip geliceğim konusunda epey kaygılıydım ama en çok da neden beni bir ticari şubeye verdiklerini sorguluyordum. Bireysel de staj yapsam daha iyi gibi geliyordu. Neyse lafı fazla uzatmayayım. Önce ağustos ayı için anlaşmıştım ama yaz okulu falan vardı arayıp haziran ayına aldırıp aldıramayacağımı sordum. Kabul edildi ve ben de gidip sözleşmeyi imzaladım hatta o gün sınavım vardı ve giremedim. O da epey maceralı bir olayım ama başka zaman anlatırım artık. 


15 Haziran geldi ve ben staja başladım. İlk günün verdiği telaşla sabahın köründen şubedeydim. Daha kimse gelmemişti ve 9 olana kadar da gelen olmadı. İlk Alper bey geldi. Kendisinin fizik mezunu olduğunu duyunca nedense garip bir rahatlama hissettim. Ardından diğerleri de yavaş yavaş döküldü. Ethem Bey geldiğinde yine beni odasına alıp 2 saate yakın bir konuşma yaptı. Konuşma bitince beni Aynur'un yanına gönderdi artık onun emrindeydim. Bana sorduğum her soruya yanıt verecek olan bir ekibin olduğunu belirtmişti Ethem Bey ama ben yine de içten içe fotokobi çek onu bunu götür getirin dışında bişiy yapamayacağım kaygısındaydım. Sıradan bir banka ve sıradan bankacılar topluluğu arasında sıkıcı bir staj diyordum. Ama çok feci yanılıyordum. Daha ilk dakikadan argo konuşmaları, Fenerbahçe fanatikliğiyle faklı bankacılar ve müşterileriyle farklı bir bankaydı. 

Soldan sağa: Uğur,İzzet Bey, Serpil Hanım,Hava Abla, Aynur, Semra Abla, Demet Hanım, Ethem Bey,Ben, Mihael, Güvenlikçi, Bülent Bey, Hasan Abi, Alper


Stajım boyunca evet fotokobi de çektim getir götür de yaptım ama sadece bunlardan ibaret kalmadı. Kime ne sorduysam anlattı. Hatta sormasam bile gel şunu da öğren pengu dediler. Belki beni bankacılıktan vazgeçirtmek için çok uğraştılar ama bir yandan da yaparsın diye gazı da verdiler. Bankacılık hakkında sıfır bilgiyle girdim o kapıdan ve çıktığımda ise ahkam keser moddaydım. İyi ki ticari şube iyi ki onlarla diyorum. Çok özledim o bir ayımı ve hiç unutmayacağım için de çok özleyeceğim. 


Nasıl unutabilirim ama ya ? Bülent Beyle Mihael'in o unutulmaz karnıma ağrılar giren konuşmalarını, Mihael'in Cemile Hanımla atışmasını, Cemile türkülerini, Mihael'e yapılan asker şakalarını,Alper'in matematikçi olduğum için beni kayırmasını ve hatta sınavımın olduğu gün kendi işini bırakıp benim anlamadığım yeri bana anlatmasını, Aynur'un beni bir stajerden öte görüp sahiplenmesini, onunla olan dedikodularımızı, Demet Hanım'ın engin bankacılığını ve dönem sonundaki azmini, İzzet Beyin 'yeter ama ya' taklitlerini, Operasyonla Pazarlamacı atışmalarını, Hava Ablanın yemeklerini, Semra Ablayla yaptıgım sigara tartışmalarını, Ethem Bey'in tuvalet seanslarını, Bülent Bey'in borsasını, Fenerbahçe fanatikliğini, dünya kupası iddialarımızı tüm bunların yanında o müşterileri bir de; Kenan Abinin bir bankacı gibi gelip her gün Mihael'in masasını paylaşması, alemin kralı Hasan Abinin o kendine has mizahı, Metin Abinin telefondaki o heyecanlı sesi ve ' Penguuu maykılı ver maykılı maykıl yok mu penguuuu' diye bağırışlarını, Eren Abiyle kasa muhabbetlerimizi, Ali Abinin şen kahkahalarını, Hoyt'un beni korkutmasını nasıl unutabilirim. Stajdan geriye kalan o yolun bana verdiği yorgunluk değil sadece hatırladıkça güldüğüm anılar. Hayatım boyunca yapabileceğim en iyi stajı yaptım. Bu yüzden de hepsine teşekkür ederim. Hele bir de bana hazırladıkları o veda partisini de unutamıyacağım. Pasta kesip hediye almaları beni aileden biri gibi hissettirdi. İyi ki İkitelli Şubesinde sizlerle yapmışım stajımı , iyi ki varsınız....


Artık Aynur'un terfisinde, Mihael'in asker dönüşünde(Kısa dönemmiş hayırlı olsun), Alper'in düğününde, Semra Abla'nın doğumunda görüşürüz. Kalbimdesin Finansbank İkitelli....

4 yorum:

Melek Şenyurt dedi ki...

ksıkandım pengu... bende gitseydim staja böle olurmudyu yahu oof of:(

Unknown dedi ki...

Yafrum dönem içinde sana da süper stajlar bulucaz emin ol :)

Adsız dedi ki...

çok şanslısın ben de finansbankta staj yapıyorum müdür hariç herkes çok iyi ama müdür çok sorunlu :( peki staj bitince bir belge verdiler mi benimki de zorunlu staj değil de

Unknown dedi ki...

Ben şanslıydım gerçekten. Müdürleri pek göremiyorsun ama ya o açıdan bak olaya :) Benim de zorunlu staj değildi o yüzden belge alma gereği duymadım ama istiyorsan. Okula git staj yaptıgına dair onlar bir belge veriyor o belgeyi bankada müdürle ya da senle ilginene başka biri varsa onla doldurursun. Müdür onaylar. :)

Dikkat Kuzey Kutbu

İzleyiciler

Etiketler

14 şubat (1) 23 Nisan (1) 25 yaş (3) 29 Temmuz (1) 41AT (1) 5 Kasım (1) 500ES (1) 90's (1) adap (1) amiral battı (1) analiz (3) anlamak (1) Arzu (3) aşk (7) aynı (1) ayrılık (2) ayrımcılık (1) bachata (1) banka (1) başkent (1) beğenmek (1) beyaz (1) bilmece (1) bir sevgi istiyorum (1) bovling (1) Bülent Ortaçgil (3) Cahit Arf (1) ceviz cafe (1) Cihan Demirci (1) çay (1) Çingene Kızı (1) çizgi film (1) çocukluk (8) çorap (1) dans (1) Davutpaşa (1) değişim (1) deli gömleği ütü istemez (1) demirdöküm (1) Devekuşu Kabare (1) dilek (1) Dilime Dolandı (2) DİR (20) Disko Kralı (1) doğum (1) doğumgünü (2) Don Kişot (1) dost (4) dövme (1) düğün (1) dün akşam (1) eller (1) emek sineması (2) Emel Sayın (1) engelli (1) ergenlik (1) Erhan (1) esas kız (1) Eskişehir (1) evlilik (3) Eylül Akşamı (2) Fenerbahçe (1) festival (4) fikir (1) film (6) filmekimi (2) Finansbank (1) Freddy Krueger (1) futbol (1) gala (2) GAMYAD (1) ganyan (1) Gaziantep (1) Gaziantep Kalesi (1) gemi (1) gezi (2) göçmen (1) guiness (1) gülümseme (1) güncelleme (1) günlük (2) haber (1) hakkında (1) Hakkında Değil Kendisiyle Konuş (1) hayatım (4) Haydarpaşa (1) Hayvanat Bahçesi (1) hesap (1) hoşgeldin (2) huzur (1) IKEA (1) İkitelli (1) istanbul (1) istemek (1) (1) iş hayatı (1) İzmir (2) kaçmak (1) kader (1) Kahramanlar Müzesi (1) kahve (2) kampanya (1) kan (1) kan kanseri (1) kapak (1) kapı (1) kaybetmek (1) kedi (1) kırgınlık (1) kısa kısa (2) kitap (1) klip (2) koltuk (1) konser (1) korku (2) korku filmi (1) kuaför (1) kurbağa (1) kutlama (1) kuzen (1) kültür (1) leylek (1) madde (3) Mars Heykeli (1) masal (1) matematik (5) melez (1) mezun (1) mezuniyet (1) mim (1) minibüs (1) nar (1) nargile (1) nil (1) Okan Bayülgen (1) oryantasyon (1) Oya-Bora (1) oyuncak (1) önyargı (1) örtü (1) özlem (1) pasta (1) patikli penguen (1) pazar (1) pi (1) platonik (1) poster (1) saçma (1) sansür (1) sarı kağıt (1) savaş (1) Secret Cv (1) sevgi (2) siyah (1) soba (1) soğan (1) sorgulama (1) staj (1) stres (1) süpermen (2) şarkı (6) şataraban (1) şerefsiz (1) şımarıklık (2) şiir (3) Şirinler (1) şizofren (1) takım (1) Taksim (1) tango (1) tanımak (2) tanıtım (3) tanrı (1) taslak (1) taşlıtarla (1) teleşli apt (1) terlemek (1) tesadüf (1) tesbih (1) trombosit (1) unutmak (1) V for Vendetta (1) yabancı (1) yağmur (1) yangın (1) yapma (1) yardım (1) yasak (1) yaşayan kütüphane (2) yemek (1) Yeni türkü (1) yeni yıl (1) yeşilçam (2) Yıldız Teknik (6) Yıldıztog (4) yıldönümü (1) yolculuk (1) yumak (1) yumurta (2) yüksek lisans (1) Zeki Müren (1) Zeugma Müzesi (1)

Sobe!

Takvim İnsanları