24 Eylül 2010

Dilime Dolandı - Zeki Müren

24 Eylül 1996'ydı onu en son gördüğümüzde. O zamanlar onu kaybetmek ne demekti bilmiyordum. Biraz daha büyümeye başlayınca eniştemin kasetleri arasında keşfettim sanat güneşini. Teyzemlerin bozulmaya yüz tutmuş kasetçalarında takıla takıla ilk şarkımı dinledim ondan. "Sorma ne haldeyim..." diye giriyordu o büyülü havaya ve "Ah bu yangın beni öldürüyor yavaş yavaş, kor kor ateşler yanıyor içimde, aşkı beni kül ediyor. " diyerek tüm dinleyenleri dertlendirebiliyordu. Sevmiştim sesini ve dinledikçe sözlerini de sever olmuştum. Yaşadıkça hayatı bir de anlar olmuştum. Artık herkes gibi benim de dertli gecelerimin haykıran sesi o'ydu.

Tam 14 sene sonra yine dilime takılır oldu şarkıları... Zaten hiç vazgeçememiştim onu dinlemekten. Hem onu bir kere dinleyipte vazgeçebilen var mıydı ki ? Nerdeyse bir sürü sanatçı da yorumlamıştır ama kimse onun gibi içten ve o narin tınıyla ; "Seni terkedip de gitmek var ama , aah bu şarkıların gözü kör olsun" diyememiştir. Zeki Müren'i anlamak - ya da anladığını varsaymak-  için hayatını anlamak yetmez. Nerde doğdugu ne kadar plak çıkardığı ya da hangi filmde oynadığı değil onu 'Sanat Güneşi' yapan, ona bu ismi veren kimsede olmayan kişiliğini anlamak gerekir. O yüzden uzun uzadıya anlatmak gelmiyor içimden. Şurda doğdu bunu yaptı demek çok yavan kalıyor gözümde. Ve gücüm yok onca şarkıyla onu anlatmaya, zaten haddim de değil. 

Bir devir canlı canlı yaşadı bu sevgiyi, bir devrin güneşi vardı. Bizler göremedik belki ama yine de gölgesinde ısındık güneşin. Buna da şükretmek gerekirdi. Ve biz de öyle yaptık. Onunla beraber  "Hasrete alıştım ne gelir elden,yaşlı gözlerime baktığın yerden, gözlerin doğuyor gecelerime..." dedik ve avunduk. Avuntumu Zeki Müren'i iyi tanıyanların bildiği ama onu pek dinlemeyenlerin bilmediği bir şarkıyla yapmak istiyorum ben de bu yazıda; Bir sevgi istiyorum

Ben şarkılarda genelde ne hissettiğimi ararım ama ilk defa ne beklediğimi aradığım ve bulduğum bir şarkı vardı. O da bu şarkı. Sözleri şöyle;

Yılları durduracak
Güneşi doğduracak  
Dünyamı dolduracak  
Bir sevgi istiyorum
 

Deli gibi sevecek
Ömür boyu sürecek
Gözlerimde tütecek
Bir sevgi istiyorum

Halimi anlayacak
Derdime katlanacak
Benimle ağlayacak
Bir sevgi istiyorum

Deli gibi sevecek
Ömür boyu sürecek
Gözlerimde tütecek

Bir sevgi istiyorum 


 

Zeki Müren'le dertlendiğim onunla sevgiyi ve gerçeği aradığım onca akşamdan sonra herhalde sözlerimi yine onun şarkı sözleriyle bitirmek daha güzel olur;

Ne çıkar bahtımızda ayrılık varsa yarın,
Sanma ki hikâyesi şu titreyen dalların
Düşen yaprakla biter,
Böyle bir kara sevda kara toprakla biter. 


Ruhun şad olsun...

7 yorum:

Adsız dedi ki...

Belki de sanat müziğini sevmemi sağlayan tek unsurdur zeki müren.Hala ne zaman dinlesem kulağımda bir mırıltısı kalır şarkıların

BG dedi ki...

ah be kuzum oldu mu şimdi? ruhu şad olsun, güneşin gölgesinde ısınacağız nesillerce...

Unknown dedi ki...

O mırıltı işte dertlendiğinde sel okul akıyor yüreğimize aah aah...

Olmadı be bacım, keşke güneşi görüp canlı canlı kavrulsaydık ama buna da şükür...

Adsız dedi ki...

Howdy would you mind stating which blog platform
you're using? I'm planning to start my own blog in the near
future but I'm having a hard time selecting between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal. The reason I ask is because your design seems different then most blogs and I'm looking for something unique.
P.S My apologies for getting off-topic but I had to ask!
Feel free to surf my page :: Home Design Love

Unknown dedi ki...

I don't know about the fact that design. I used a program called Artisteer. Through the program you want to plan on such a template blogger. I suggest you examine the program. Thank you for you like my blog.

Adsız dedi ki...

I blog frequently and I genuinely thank you for your information.
Your article has really peaked my interest.
I will bookmark your blog and keep checking for new details about once a week.
I subscribed to your Feed as well.
Look into my weblog ... Western Australia

Adsız dedi ki...

Nice post. I used to be checking constantly this blog and I am
impressed! Very useful info specially the last part :
) I maintain such information a lot. I was looking for this certain info for a long time.
Thank you and best of luck.
Feel free to visit my site click through the following website

Dikkat Kuzey Kutbu

İzleyiciler

Etiketler

14 şubat (1) 23 Nisan (1) 25 yaş (3) 29 Temmuz (1) 41AT (1) 5 Kasım (1) 500ES (1) 90's (1) adap (1) amiral battı (1) analiz (3) anlamak (1) Arzu (3) aşk (7) aynı (1) ayrılık (2) ayrımcılık (1) bachata (1) banka (1) başkent (1) beğenmek (1) beyaz (1) bilmece (1) bir sevgi istiyorum (1) bovling (1) Bülent Ortaçgil (3) Cahit Arf (1) ceviz cafe (1) Cihan Demirci (1) çay (1) Çingene Kızı (1) çizgi film (1) çocukluk (8) çorap (1) dans (1) Davutpaşa (1) değişim (1) deli gömleği ütü istemez (1) demirdöküm (1) Devekuşu Kabare (1) dilek (1) Dilime Dolandı (2) DİR (20) Disko Kralı (1) doğum (1) doğumgünü (2) Don Kişot (1) dost (4) dövme (1) düğün (1) dün akşam (1) eller (1) emek sineması (2) Emel Sayın (1) engelli (1) ergenlik (1) Erhan (1) esas kız (1) Eskişehir (1) evlilik (3) Eylül Akşamı (2) Fenerbahçe (1) festival (4) fikir (1) film (6) filmekimi (2) Finansbank (1) Freddy Krueger (1) futbol (1) gala (2) GAMYAD (1) ganyan (1) Gaziantep (1) Gaziantep Kalesi (1) gemi (1) gezi (2) göçmen (1) guiness (1) gülümseme (1) güncelleme (1) günlük (2) haber (1) hakkında (1) Hakkında Değil Kendisiyle Konuş (1) hayatım (4) Haydarpaşa (1) Hayvanat Bahçesi (1) hesap (1) hoşgeldin (2) huzur (1) IKEA (1) İkitelli (1) istanbul (1) istemek (1) (1) iş hayatı (1) İzmir (2) kaçmak (1) kader (1) Kahramanlar Müzesi (1) kahve (2) kampanya (1) kan (1) kan kanseri (1) kapak (1) kapı (1) kaybetmek (1) kedi (1) kırgınlık (1) kısa kısa (2) kitap (1) klip (2) koltuk (1) konser (1) korku (2) korku filmi (1) kuaför (1) kurbağa (1) kutlama (1) kuzen (1) kültür (1) leylek (1) madde (3) Mars Heykeli (1) masal (1) matematik (5) melez (1) mezun (1) mezuniyet (1) mim (1) minibüs (1) nar (1) nargile (1) nil (1) Okan Bayülgen (1) oryantasyon (1) Oya-Bora (1) oyuncak (1) önyargı (1) örtü (1) özlem (1) pasta (1) patikli penguen (1) pazar (1) pi (1) platonik (1) poster (1) saçma (1) sansür (1) sarı kağıt (1) savaş (1) Secret Cv (1) sevgi (2) siyah (1) soba (1) soğan (1) sorgulama (1) staj (1) stres (1) süpermen (2) şarkı (6) şataraban (1) şerefsiz (1) şımarıklık (2) şiir (3) Şirinler (1) şizofren (1) takım (1) Taksim (1) tango (1) tanımak (2) tanıtım (3) tanrı (1) taslak (1) taşlıtarla (1) teleşli apt (1) terlemek (1) tesadüf (1) tesbih (1) trombosit (1) unutmak (1) V for Vendetta (1) yabancı (1) yağmur (1) yangın (1) yapma (1) yardım (1) yasak (1) yaşayan kütüphane (2) yemek (1) Yeni türkü (1) yeni yıl (1) yeşilçam (2) Yıldız Teknik (6) Yıldıztog (4) yıldönümü (1) yolculuk (1) yumak (1) yumurta (2) yüksek lisans (1) Zeki Müren (1) Zeugma Müzesi (1)

Sobe!

Takvim İnsanları