11 Ekim 2010

" Doğum Günün Kutlu Olsun Usta" Yeni Çırağın...

Bugün google sayfasını açan herkes bu tasarımla karşılaştı. Özel günleri hatırlatmayı kendine bir amaç edinmiş google amcam, Cahit Arf'ın doğumunun 100. yılı nedeniyle bu tasarıyı kendine uygun görmüştü. Matematikçiler Cahit Arf'ı iyi tanır ama kim bu beybaba derseniz eğer anlatayım. Şimdi elinize cüzdanınızı alıyorsunuz. Aldınız mı? Çıkarın bakalım içinden bir 10 TL. Aldınız mı elinize? Tamam o zaman çevirin arkasını. Ahanda ordaki beybaba o! Ne yaptı bu adam da bu paranın arkasına fotoğrafını bastırdı diyecek olursanız ki ne yapmadı ki... Benim gibi matematik okuyanların en uğraştığı derslerden biri cebirdir(Özellikle de Yıldız Teknik'te okuyanlar için. Saygılar Göksel Hocam! ). Ve bu Ord. Prof. Dr amcamız cebir konusundaki çalışmalarıyla dünyaya ün salmış bir insandır. Öyle ki Arf değişmezi ve Arf halkaları gibi literatürde adıyla anılan çalışmaları ve "Hasse-Arf Teoremi" ile anılan teoremleri matematiğe kazandırmıştır. Yani kısacası öğrenci tabiriyle 'baba' gibi bir dersin temel taşlarını oturtmuş insanlardan biridir. Gurur duyulması gerekir. 

Şimdi ben bunu niye mi anlattım? Evet, biliyorum bir matematikçi olarak çok az bir şekilde kendisinden bahsediyorum. Bunun sebebi belki de içimdeki matematik sevgisini tam olarak doyuramamanın verdiği hayal kırıklığı ama yine de bu insandan bahsetmeden edemem. Çünkü kendisinin matematiğe bakış açısı benim matematiği görüşümle özdeşiyor; "Herkes ölümsüz olduğu alanda çalışmak ister. Ben de matematikte kendimi ölümsüz hissettim..." . Ona göre matematik bir sanattı. Ve bence kendisi iyi bir sanatkardı. Ben de bir çırak olmaya çalışıyorum işte... İyi ki doğmuşsun ustam, sayende cebir anlam kazandı!

0 yorum:

Dikkat Kuzey Kutbu

İzleyiciler

Etiketler

14 şubat (1) 23 Nisan (1) 25 yaş (3) 29 Temmuz (1) 41AT (1) 5 Kasım (1) 500ES (1) 90's (1) adap (1) amiral battı (1) analiz (3) anlamak (1) Arzu (3) aşk (7) aynı (1) ayrılık (2) ayrımcılık (1) bachata (1) banka (1) başkent (1) beğenmek (1) beyaz (1) bilmece (1) bir sevgi istiyorum (1) bovling (1) Bülent Ortaçgil (3) Cahit Arf (1) ceviz cafe (1) Cihan Demirci (1) çay (1) Çingene Kızı (1) çizgi film (1) çocukluk (8) çorap (1) dans (1) Davutpaşa (1) değişim (1) deli gömleği ütü istemez (1) demirdöküm (1) Devekuşu Kabare (1) dilek (1) Dilime Dolandı (2) DİR (20) Disko Kralı (1) doğum (1) doğumgünü (2) Don Kişot (1) dost (4) dövme (1) düğün (1) dün akşam (1) eller (1) emek sineması (2) Emel Sayın (1) engelli (1) ergenlik (1) Erhan (1) esas kız (1) Eskişehir (1) evlilik (3) Eylül Akşamı (2) Fenerbahçe (1) festival (4) fikir (1) film (6) filmekimi (2) Finansbank (1) Freddy Krueger (1) futbol (1) gala (2) GAMYAD (1) ganyan (1) Gaziantep (1) Gaziantep Kalesi (1) gemi (1) gezi (2) göçmen (1) guiness (1) gülümseme (1) güncelleme (1) günlük (2) haber (1) hakkında (1) Hakkında Değil Kendisiyle Konuş (1) hayatım (4) Haydarpaşa (1) Hayvanat Bahçesi (1) hesap (1) hoşgeldin (2) huzur (1) IKEA (1) İkitelli (1) istanbul (1) istemek (1) (1) iş hayatı (1) İzmir (2) kaçmak (1) kader (1) Kahramanlar Müzesi (1) kahve (2) kampanya (1) kan (1) kan kanseri (1) kapak (1) kapı (1) kaybetmek (1) kedi (1) kırgınlık (1) kısa kısa (2) kitap (1) klip (2) koltuk (1) konser (1) korku (2) korku filmi (1) kuaför (1) kurbağa (1) kutlama (1) kuzen (1) kültür (1) leylek (1) madde (3) Mars Heykeli (1) masal (1) matematik (5) melez (1) mezun (1) mezuniyet (1) mim (1) minibüs (1) nar (1) nargile (1) nil (1) Okan Bayülgen (1) oryantasyon (1) Oya-Bora (1) oyuncak (1) önyargı (1) örtü (1) özlem (1) pasta (1) patikli penguen (1) pazar (1) pi (1) platonik (1) poster (1) saçma (1) sansür (1) sarı kağıt (1) savaş (1) Secret Cv (1) sevgi (2) siyah (1) soba (1) soğan (1) sorgulama (1) staj (1) stres (1) süpermen (2) şarkı (6) şataraban (1) şerefsiz (1) şımarıklık (2) şiir (3) Şirinler (1) şizofren (1) takım (1) Taksim (1) tango (1) tanımak (2) tanıtım (3) tanrı (1) taslak (1) taşlıtarla (1) teleşli apt (1) terlemek (1) tesadüf (1) tesbih (1) trombosit (1) unutmak (1) V for Vendetta (1) yabancı (1) yağmur (1) yangın (1) yapma (1) yardım (1) yasak (1) yaşayan kütüphane (2) yemek (1) Yeni türkü (1) yeni yıl (1) yeşilçam (2) Yıldız Teknik (6) Yıldıztog (4) yıldönümü (1) yolculuk (1) yumak (1) yumurta (2) yüksek lisans (1) Zeki Müren (1) Zeugma Müzesi (1)

Sobe!

Takvim İnsanları