23 Şubat 2010

bu ülkede de güzel şeyler oluyor!!!

...ve bu dünyada, bu zulüm
senin sayende.
ve açsak,yorgunsak,alkan içindeysek eğer
ve hala şarabımızı vermek için üzüm gibi eziliyorsak
kabahat senin,
- demeğe de dilim varmıyor ama -

kabahatın çoğu senin, canım kardeşim!

Nazım Hikmet Ran


Ne güzel dile getirmiş Nazım Hikmet; olan bitenin bizim sorumluluğumuz olduğunu. Bu "sorumluluk bilinci" hakkında çok endişelerim vardı; d
eli gibi felsefe yaptığım zamanlarıma denk gelen delirmiş zavallı arkadaşlarım daha iyi bilir ne kadar karamsar olduğumu.Yalnız karamsarlığımı bu son zamanlarda atmaya başladım.Artık ben de gönül rahatlığıyla söyleyebiliyorum; " Bu ülkede de güzel şeyler oluyor! "

" Yaşayan Kütüphane " yi duyan var mı aranızda ? Hepimiz okuduğumuz kitabın yazarıyla sohbet etmek istemişizdir çünkü bir kitabı tam
anlamıyla anlamak için bir de yazarın gözüyle bakmak gerekir. Ama imkanlar şartında kitaplara sadece kendi yorumlarımızla yaklaşabiliyoruz. Peki ben size kitaplarının canlı olduğu bir kütüphanenin var olduğunu söylesem :) Yaşayan kütüphanede okuduğunuz tüm kitaplar insan. Bu kitaplar önyargılarımızın olduğu, sevmediğimiz, korktuğumuz belki de hakkında bir çok şey merak ettiğimiz, acıdığımız, karşı çıkıp düşman bellediğimiz; kısacası tanımadığımız ama tanıdığımızı iddia ederek önyargılar oluşturduğumuz, haklarında konuştuğumuz, yargıladğımız insanlardan oluşuyor. Bu kütüphaneye gidip raflardan bir kitap beğeniyor ve yarım saat boyunca o kitapla konuşup önyargılarımızı yıkıyor ve kitap hakkında merak ettiğimiz herşeyi kendi ağzından duyuyoruz. 2007 yılından beri bir çok festivalde kurulan yaşayan kütüphaneyi ben yeni keşfettim.Bu sene !f İstanbul'un evsahipliğinde düzenlenen Yaşayan Kütüphanenin nasıl işlediğini, amacının ne olduğunu merak edenler için hazırlanmış videoyu izlemelerini tavsiye ederim.

Sanırsam aklıma en iyi kazınan kitap "şizofren" kitaptı. Onun anlattıklarını dinlerken, çizdiği çizimleri incelerken bu organizasondan herkesin haberinin olması gerektiğini düşündüm. Benim ülkemde de güzel şeyler oluyordu. ( Küçük bir not düşmek istiyorum; yaşayan kütüphanenin Yıldız Teknik Üniversitesinde de yapılması planlanmakta. Umarım gerçekleşir)


2010 diyince sanırsam herkesin dilinin ucuna hemen "İstanbul, Avrupa Kültür Başkenti " demek geliyor. Biliyorsunuz ki İstanbul 2006 yılında başvurduğu adaylıktan 2010 Avrupa Kültür Başkenti seçilerek ayrıldı.Bunu hepimiz biliyoruz ama bu süreç nasıl gelişti, neler yaşandı, şu an ne yapılmakta gibi bir çok sorunun yanıtı yok. Bu yanıtları ben gönüllü programının düzenlediği oryantasyonda aldım.Oryantasyonda “AKB nedir, İstanbul 2010 AKB ne tür bir ajanstır ve nasıl çalışır, Gönüllü Programının hedefi nedir, bugüne kadar neler yapmıştır, gönüllülük nedir, neden bu projede gönüllü olmalıyım” gibi sorulara yanıt buluyorsunuz. Oryantasyonlar çarsamba 15.00-17.00 ya da cumartesi 11.00-13.00 arası İstanbul 2010 AKB Ajansı Genel Merkez Ofisinde 2. katta oluyor.

Bir İstanbul sevdalası ve İstanbullu olarak gönüllülük programına katılıp gönüllü oldum.Böyle bir organizasyonda yer almak ve çalışmaların sürdürülebilirliliğine katkıda bulunmak hem unutulmaz bir deneyim yaşatmak adına hem de bana bir şeyler katması açısından yararlı olucağını düşünüyorum.Oryantasyona katılırsanız eğer ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız ;)

Düşünüyorumda 2010 diyince benim aklıma sanırsam öncelikle kahve festivali gelicek. Bir kahve tutkunu olarak yapılmasına inandığım bir f
estivalin gerçekleştiğini görmek büyük bir hazdı.Çeşit çeşit markaların kahve tatlarını deneyerek kahveye doyduğunuz festival 3 gün sürdü. Bir sürü yarışmanın düzenlendiği festivalde en iyi barista da seçildi. Seneye festivalin Binbirdirek Sarnıcında tekrar düzenlenmesinin bekleniyor olması beni ve tahmin ettiğim gibi tüm kahveseverleri mutlu etti :) Şimdi ben demeyeyimde kim desin ; bu ülkede de güzel şeyler oluyor.


Son olarak bu güzel ülkemde gerçekleşen bir güzel olaydan daha bahsetmek istiyorum. Televizyonda muhakkak görüp haberiniz olmuştur. Düşün Taşın Derneği tarafından başlatılan ‘Benimle Kitap Okur musun?’ etkinliği bir senelik bir hazırlanmanın ardından 21 şubat günü Bayrampaşa Spor Kompleksinde 1276 kişinin katılımıyla gerçekleştirildi. Amaç Guiness Rekorlar kitabına 'Aynı anda en fazla kişi ile kitap okuma etkinliği' başlığında girmekti.

Bu ülkede de güzel şeyler oluyor ve bunu bilmek bana güç veriyor. Daha güzel günlere...

4 yorum:

ML Bilgisayar dedi ki...

Senin kadar iyimser olmak isterdim ama şunu çok merak ediyorum iki gündür haber izledin mi hiç? :)

Unknown dedi ki...

izledim ne yazıkki, keşke izlemeyip daha güzel olucağına inansaydım herşeyin ama ümit etmek lazım yinede bir gün herkes kabahatin çoğunun kendinde olduğunu anlayacak ve buralarda bişiyler değişecek!

Hayalbemol dedi ki...

Öncelikle harika bir konu başlığı ve devamında güzel bir yazı olmuş. Ben de yaşayan kütüphanede bulundum ve 3 görüşmem oldu.Bunlardan biri de seninki gibi şizofrendi. Çizdiği resmin fotoğrafını çektin sanırım. O fotoğraf için "hayalimde yaşlanmayan aşkım" diye anlatımda bulunmuştu. Güzel bir tecrübeydi.

Unknown dedi ki...

Teşekkür ederim.Katılıyorum güzel bir deneyim oldu şizofrenle konuşmak.Aşkı olaraka anlattı bize de. Bir sürü çizimini de gösterdi, hayran kalmamak içten değildi.

Dikkat Kuzey Kutbu

İzleyiciler

Etiketler

14 şubat (1) 23 Nisan (1) 25 yaş (3) 29 Temmuz (1) 41AT (1) 5 Kasım (1) 500ES (1) 90's (1) adap (1) amiral battı (1) analiz (3) anlamak (1) Arzu (3) aşk (7) aynı (1) ayrılık (2) ayrımcılık (1) bachata (1) banka (1) başkent (1) beğenmek (1) beyaz (1) bilmece (1) bir sevgi istiyorum (1) bovling (1) Bülent Ortaçgil (3) Cahit Arf (1) ceviz cafe (1) Cihan Demirci (1) çay (1) Çingene Kızı (1) çizgi film (1) çocukluk (8) çorap (1) dans (1) Davutpaşa (1) değişim (1) deli gömleği ütü istemez (1) demirdöküm (1) Devekuşu Kabare (1) dilek (1) Dilime Dolandı (2) DİR (20) Disko Kralı (1) doğum (1) doğumgünü (2) Don Kişot (1) dost (4) dövme (1) düğün (1) dün akşam (1) eller (1) emek sineması (2) Emel Sayın (1) engelli (1) ergenlik (1) Erhan (1) esas kız (1) Eskişehir (1) evlilik (3) Eylül Akşamı (2) Fenerbahçe (1) festival (4) fikir (1) film (6) filmekimi (2) Finansbank (1) Freddy Krueger (1) futbol (1) gala (2) GAMYAD (1) ganyan (1) Gaziantep (1) Gaziantep Kalesi (1) gemi (1) gezi (2) göçmen (1) guiness (1) gülümseme (1) güncelleme (1) günlük (2) haber (1) hakkında (1) Hakkında Değil Kendisiyle Konuş (1) hayatım (4) Haydarpaşa (1) Hayvanat Bahçesi (1) hesap (1) hoşgeldin (2) huzur (1) IKEA (1) İkitelli (1) istanbul (1) istemek (1) (1) iş hayatı (1) İzmir (2) kaçmak (1) kader (1) Kahramanlar Müzesi (1) kahve (2) kampanya (1) kan (1) kan kanseri (1) kapak (1) kapı (1) kaybetmek (1) kedi (1) kırgınlık (1) kısa kısa (2) kitap (1) klip (2) koltuk (1) konser (1) korku (2) korku filmi (1) kuaför (1) kurbağa (1) kutlama (1) kuzen (1) kültür (1) leylek (1) madde (3) Mars Heykeli (1) masal (1) matematik (5) melez (1) mezun (1) mezuniyet (1) mim (1) minibüs (1) nar (1) nargile (1) nil (1) Okan Bayülgen (1) oryantasyon (1) Oya-Bora (1) oyuncak (1) önyargı (1) örtü (1) özlem (1) pasta (1) patikli penguen (1) pazar (1) pi (1) platonik (1) poster (1) saçma (1) sansür (1) sarı kağıt (1) savaş (1) Secret Cv (1) sevgi (2) siyah (1) soba (1) soğan (1) sorgulama (1) staj (1) stres (1) süpermen (2) şarkı (6) şataraban (1) şerefsiz (1) şımarıklık (2) şiir (3) Şirinler (1) şizofren (1) takım (1) Taksim (1) tango (1) tanımak (2) tanıtım (3) tanrı (1) taslak (1) taşlıtarla (1) teleşli apt (1) terlemek (1) tesadüf (1) tesbih (1) trombosit (1) unutmak (1) V for Vendetta (1) yabancı (1) yağmur (1) yangın (1) yapma (1) yardım (1) yasak (1) yaşayan kütüphane (2) yemek (1) Yeni türkü (1) yeni yıl (1) yeşilçam (2) Yıldız Teknik (6) Yıldıztog (4) yıldönümü (1) yolculuk (1) yumak (1) yumurta (2) yüksek lisans (1) Zeki Müren (1) Zeugma Müzesi (1)

Sobe!

Takvim İnsanları