29 Kasım 2010

Ciğerim Yandı!

Bir Türk filmi klasiğidir artık onun o merdivenlerinden inen saf köylünün şaşkın bakışlarla sana geldim İstanbul yakarışı. O koca taş binanın her karesi ayrı bir anı saklar o gar hikayelerinden. Haydarpaşa bir tarihtir kısaca...

Ve bu gün o tarih yandı. Haydarpaşa alevler içerisinde kaldı. İnsanın içi burkuluyor. Resmen İstanbul'un kapılarından birini kaybetmiş gibi hissettim duyduğumda haberi. Sanki artık kimse gelemiyecekti İstanbul'a ve inemeyecekti o merdivenlerden. Tüm filmler anlamını yitirdi biran için gözümde. Bir tarih nasıl yanardı? Ne sebeple? 

Bir tarih yandı bugün kimse engel olamadan. Sebebi kesin değildi katili meçhul cinayetler gibi. Sadece bir çalışmanın varlığı vardı meydanda ama düşünmekten çıldıracağım; "Nasıl bir çalışmadır ki bu çatıda yangına sebep olur?". Bir tarihin yanmasına sebep olabilecek bir ihmalkarlık nasıl yapılabilir ki arkadaşım? Bu yemek yakmaya benzemiyor ki! "Ay pardon dibi tuttu." diyesin, tarih ulan bu! 


Dolanan sözlere kulaklarımı tıkamak istiyorum. Düşünmek istemiyorum bu olayı. Aklıma 'otel' lafını getirmek istemiyorum. Aklıma tadilat yapılacak diye kapatılan Emek sinemasının 'alışveriş merkezi' için yıkılmaya bırakıldığı zamanki oyunbazlıkları getirmek istemiyorum çünkü şüphelenmek istemiyorum. Otel dikmek için bir tarihin yıkılması fikri midemi bulandırıyor ve bu yüzden gerçek olmamalı, olamaz. Yüreğim bunu düşünmeye el vermiyor. O yüzden şimdilik susmayı tercih ediyorum. İçimde biriktirip çığlıklarımı, kızgınlıklarımı yeri geldiğinde kusmak için susuyorum. 


Tren sevdalısı biri olarak öküzlüğümü tescillediğim Haydarpaşa Garı benim için özeldir, önemlidir. Binadan öte, tarihten öte... Bana çağrıştırdıklarıyla apayayrı bir yerde yüreğimde. Umarım en kısa zamanda bu yangın izleri de onarılır. Haydarpaşam eski güzel edalı havasına kavuşur...

0 yorum:

Dikkat Kuzey Kutbu

İzleyiciler

Etiketler

14 şubat (1) 23 Nisan (1) 25 yaş (3) 29 Temmuz (1) 41AT (1) 5 Kasım (1) 500ES (1) 90's (1) adap (1) amiral battı (1) analiz (3) anlamak (1) Arzu (3) aşk (7) aynı (1) ayrılık (2) ayrımcılık (1) bachata (1) banka (1) başkent (1) beğenmek (1) beyaz (1) bilmece (1) bir sevgi istiyorum (1) bovling (1) Bülent Ortaçgil (3) Cahit Arf (1) ceviz cafe (1) Cihan Demirci (1) çay (1) Çingene Kızı (1) çizgi film (1) çocukluk (8) çorap (1) dans (1) Davutpaşa (1) değişim (1) deli gömleği ütü istemez (1) demirdöküm (1) Devekuşu Kabare (1) dilek (1) Dilime Dolandı (2) DİR (20) Disko Kralı (1) doğum (1) doğumgünü (2) Don Kişot (1) dost (4) dövme (1) düğün (1) dün akşam (1) eller (1) emek sineması (2) Emel Sayın (1) engelli (1) ergenlik (1) Erhan (1) esas kız (1) Eskişehir (1) evlilik (3) Eylül Akşamı (2) Fenerbahçe (1) festival (4) fikir (1) film (6) filmekimi (2) Finansbank (1) Freddy Krueger (1) futbol (1) gala (2) GAMYAD (1) ganyan (1) Gaziantep (1) Gaziantep Kalesi (1) gemi (1) gezi (2) göçmen (1) guiness (1) gülümseme (1) güncelleme (1) günlük (2) haber (1) hakkında (1) Hakkında Değil Kendisiyle Konuş (1) hayatım (4) Haydarpaşa (1) Hayvanat Bahçesi (1) hesap (1) hoşgeldin (2) huzur (1) IKEA (1) İkitelli (1) istanbul (1) istemek (1) (1) iş hayatı (1) İzmir (2) kaçmak (1) kader (1) Kahramanlar Müzesi (1) kahve (2) kampanya (1) kan (1) kan kanseri (1) kapak (1) kapı (1) kaybetmek (1) kedi (1) kırgınlık (1) kısa kısa (2) kitap (1) klip (2) koltuk (1) konser (1) korku (2) korku filmi (1) kuaför (1) kurbağa (1) kutlama (1) kuzen (1) kültür (1) leylek (1) madde (3) Mars Heykeli (1) masal (1) matematik (5) melez (1) mezun (1) mezuniyet (1) mim (1) minibüs (1) nar (1) nargile (1) nil (1) Okan Bayülgen (1) oryantasyon (1) Oya-Bora (1) oyuncak (1) önyargı (1) örtü (1) özlem (1) pasta (1) patikli penguen (1) pazar (1) pi (1) platonik (1) poster (1) saçma (1) sansür (1) sarı kağıt (1) savaş (1) Secret Cv (1) sevgi (2) siyah (1) soba (1) soğan (1) sorgulama (1) staj (1) stres (1) süpermen (2) şarkı (6) şataraban (1) şerefsiz (1) şımarıklık (2) şiir (3) Şirinler (1) şizofren (1) takım (1) Taksim (1) tango (1) tanımak (2) tanıtım (3) tanrı (1) taslak (1) taşlıtarla (1) teleşli apt (1) terlemek (1) tesadüf (1) tesbih (1) trombosit (1) unutmak (1) V for Vendetta (1) yabancı (1) yağmur (1) yangın (1) yapma (1) yardım (1) yasak (1) yaşayan kütüphane (2) yemek (1) Yeni türkü (1) yeni yıl (1) yeşilçam (2) Yıldız Teknik (6) Yıldıztog (4) yıldönümü (1) yolculuk (1) yumak (1) yumurta (2) yüksek lisans (1) Zeki Müren (1) Zeugma Müzesi (1)

Sobe!

Takvim İnsanları